Varför Bullhjälpen?

Hej!
jag heter Milla och är nio år.

jag läste i tiningen för några dagar sen att barn i afrika svälter: nästan en miljon barn kan dö!
tängk hur ont det gör....

jag såg på tv och där såg jag massor med barn och vuxna såm var  jätte jätte JÄTTE magra.

men 10kr kan göra så ett barn kan över leva..

Så jag startade Bullhjälpen för att sammla in pengar till barnen i afrika genom att sälja bullar.

jag  önskar att det finns många andra barn som okså vill sälja bullar och skika in pengar till radio hjälpen.

Läs mer på bloggen för att få veta hur man gör.



nicke

bra jobbat!:)

»»»»»»»» 2011-08-02 | 17:09:27
Ingela

Hej! Jag tycker att du gör ett jättebra jobb! Håller tummarna för att du säljer många många bullar!

»»»»»»»» 2011-08-04 | 13:12:53
bullhjälpen/Milla

tack! nu har bullhjälpen fått i hop 8374kr samman lagt!!!!!!! tack så mycket!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!<3 ;-)

»»»»»»»» 2011-08-10 | 14:47:46 | http://bullhjalpen.blogg.se/
Josefin

Jättefin och bra idé av dig! Lycka till :)

»»»»»»»» 2011-08-10 | 23:42:51 | http://jossiepossie.com
emil och fredrik

fasiken vad snälla ni är mot barn o vuxna i afrika:):p:D:pvi ska också börja med att hjälpa barnen mm genom att sälja bullar ps. fredrik har vart i afrika och sett hur illa det är...:)

»»»»»»»» 2011-08-12 | 16:03:06
josefine

ni är bäst ;D

»»»»»»»» 2011-08-12 | 22:43:08
Andrea

Så himla coolt av dig att göra något sådant här! Vet själv hur hårt man måste jobba för pengarna, och att dessutom att vara så ung som du och få igång det till något sådant stort är fantastiskt :D Go dig och bullhjälpen ;D :D

»»»»»»»» 2011-08-14 | 23:40:04 | http://lookavampire.blogspot.com
Miia

Heja Milla!!

Gud så duktig du är!

Massor med kramar till dig!

»»»»»»»» 2011-09-07 | 17:03:46
Mange

Bra initativ,men varför inte hjälpa dom som har det svårt i Sverige?var 3e barn är klassad som fattigt i Sverige,finns dom som inte får ett varmt mål om dagen,att barn svälter över hela världen är sant men insamlingar försvinner till 80% i fickorna på organitationer som blir rika på insamlingar,ta nu och skänk pengar till svenska barn.

»»»»»»»» 2011-10-24 | 13:45:50
jocke

Helt otroligt vilken insats du gör! Grymt jobbat! :) Kram

»»»»»»»» 2011-12-16 | 21:46:14
anonym

Hej Milla jag är också 9 år...jag äälskar din blogg och ska nog börja sälja jag med!Guud så spännande!

»»»»»»»» 2011-12-17 | 09:47:05
Felicia

Wow, jag tycker verkligen du är fantastisk som hjälper dem i Afrika. Så jag har börjat tänka på det med bullhjälpen och jag tror att jag nog också ska börja att sälja bullar till dem i Afrika.

Kram



PS: jag älskar din blogg

»»»»»»»» 2011-12-17 | 11:08:28
Anonym

Mange du kan väl inte jämföra de fattiga barnen i Sverige med de svältande barnen i Afrika, låt istället vår stat ta han om Sverige för det har dom pengar till och låt Underbara människor som Milla hjälpa de i Afrika. Det du gör Milla är helt fantastisk 9 år och större engagemang och empati än de flesta vuxna. Tänk så fin vår värld hade varit om alla var som du. Du är min förebild...många kramar

»»»»»»»» 2012-01-08 | 20:06:43
Anonym

hej milla nu har jag taget mod till mig jag ska börja sälja innan har jag inte vågat för tänk om dom inte tror en att pengarna går till afrika men dom få tor som dom vill =)=) för de viktigast är att man kan rädda många liv och att man vet att pengarn kommer framm jag har alltid viljat ge penagr till dom som behöver de men jag har aldrig trot på orgeniskasioner men när jag fick hör om din så vista jag att nu kommer pengarna framm du är jättemodig somm vågar och du är underbar som har kommit på i den nu lovar jag dig att börja sälja bullar du är min förebild =) =)

»»»»»»»» 2012-04-19 | 18:54:41

«
«
«