Möte med SOS Barnbyar


Hej jag har varit på SOS barnbyar med min familj! Där träffade jag Anna som var generalsekreterare, och Pauline som var kommunikasions ansvarig.

Där pratade vi om barnen i Afrika och vad SOS Barnbyar gör för att hjälpa till. De har fått Bullhjälpenpengar från Radio Hjälpen!!! Vi lärde oss jätte mycket vi lärde oss om Izabell som dom hittade jättesjuk i en håla och nu går i skolan och får varje dag... tillräckligt med mat och en snäll mamma! Vi lärde oss också att SOS barnbyar finns över nästan hela världen! Jag har lärt mig en läxa för livet och jag vet att det har min familj också! Vi gör skilnad för barnen i Afrika på riktigt!!

En väldigt glad milla!!


Alva, officiell Harry Potter nörd (obs: gillar också delfiner)

Åh vad kul. Milla, jag säger det igen, du gör verkligen ett hjältejobb! <3

»»»»»»»» 2012-02-20 | 07:53:02 | http://alwaforever.blogg.se/
Anonym

Du är smart du! Du kan få afrika att må bättre! Jag rekommenderar att du gör detta, för barnens skull. Jag ska inte gå med, men du är riktigt smart.

»»»»»»»» 2012-02-21 | 14:49:53
Twilight galen

Hej,

hur kom du på idén om att sälja bullar? Det hjälper ju hur mycket som helst! Skitbra idé... ska nog börja sälja lite!

Och en fråga till, hur gjorde du designen? Skitsnygg ju!

»»»»»»»» 2012-03-03 | 15:53:18
Milla/bullhjälpen

Hej Twilight galen!

jag kom på iden med att sälja bullar genom att jag ÄLSKAR bullar och jag och min storebror Marius brukade gå runt i kvarteren när vi var 4-6 år

tack för att du tyckte att designen var bra! Jag fick designen från Ida hon har en blogg som heter www.idatallhed.seTIPS: kolla på den:-P

»»»»»»»» 2012-03-04 | 18:47:09 | http://bullhjalpen.blogg.se/
bullhjälpen av Milla!

hej milla jag läste första sidan på din hemsida och de var massa bra saker man lär sig jag gjorde de som du skrev ner och jag samlade ihop 350 kr som jag sedan åkte med till en ställe som heter radiohjälpen så att pengarna åkte till fattiga barn och vuxna i alla länder


«
«
«